نحوه شستشوی خودنویس

خودنویس ابزاری است که نیاز به مراقبت و نگهداری مستمر دارد تا لذت نوشتن با آن مستدام باشد. در صورتی که برای مدتی از خودنویس خود استفاده ننمایید، ممکن است جوهر داخل آن خشک و یا رسوب کند که در این متن نحوه شستشوی اصولی و صحیح خودنویس توضیح داده شده است.

1397/07/02 | 16:11


 

تمام خودنویس ها بدون استثناء پس از استفاده و با گذشت زمان نیاز به تمیز کردن و یا به عبارت بهتر نیاز به شستن دارند. دلیل این نیاز جوهری است که در تمام اجزاء نوک و زغال و پمپ حتی درب خودنویس نفوذ می کند و در اثر مجاورت با هوا خشک و یا به عبارتی رسوب میکند. نوع جوهر در رسوب کردن بسیار موثر است ولی با این حال بهترین جوهرها هم روزی رسوب خواهند کرد

 

*برای شستن خودنویس فقط و فقط به یک لیوان آب سرد و یا ولرم ( هم دمای محیط ) نیاز دارید و یک تکه پارچه.
* دقت کنید که به هیچ عنوان از صابون و یا مواد شوینده استفاده نکنید چراکه باعث آسیب زدن به ذغال خودنویس می شود.
* به هیچ عنوان از پارچه های حوله ای و الیافی استفاده نکنید چراکه ممکن است به نوک خودنویس و یا شیارهای زغال گیر و به آن ها آسیب بزند.

مراحل شستشو

-1 ابتدا درب قلم را باز، شل خودنویس را از بدنه قلم جدا کنید. سپس پمپ یا کارتریج خودنویس را از شل جدا کنید. بنابر این خودنویس شما به 4 قطعه اصلی جدا شده است.

-2 یک لیوان را از آب سرد یا ولرم ( هم دمای محیط) پرکنید

-3 شل خودنویس و درب قلم را داخل آب بیندازید و به مدت 12 ساعت آن را به حال خود بگذارید تا جوهر رسوب شده در منافذ در آب حل شود. البته اگر دیدید که آب از جوهر اشباع شده میتوانید یک بار آب داخل لیوان را تعویض کنید.

 

-4 سپس شل خودنویس را برای چند لحظه زیر آب شیر نگه دارید تا از خارج شدن کامل جوهر مطمئن شوید.

 

 

-5 دمیدن در محل اتصال پمپ به شل و خروج آب و خشک شدن سریع تر کمک میکند.

-6سپس با یک تکه پارچه شل و درب را تمیز کرده و کارتریج و یا پمپ را روی شل نصب کنید.

-7 قطعات قلم را روی یکدیگر سوار و به حالت اولیه برگردانید و از قلم خود استفاده کنید.

-8 ابتدا ممکن است جوهری که از خودنویس خارج می شود کمی همراه با آب باشد. لذا پیشنهاد می شود ابتداچند خطی روی کاغذ باطله بنویسید تا جریان جوهر طبیعی گردد.

-9 حال خودنویس شما عاری از رسوبات و آماده استفاده می باشد.


 


 برچسب ها :